U sick bastard

Jag är sjuk!  vet inte varför eller hur jag ska bli frisk.

papabear

gjorde som alla andra hypokondriker skulle ha gjort....  Jag gick till doktorn.
i mitt fall har jag inte tid med ett I.R.L besök så jag gjorde ett virituellt.
gjorde bla det här testet:

stresstest



62poäng   min=20p max=78p

Du är stressad och har svårt att koppla av. Fundera på orsakerna, eftersom stress i längden är direkt hälsofarligt. Börja ditt nya avslappnade liv i dag. Försök att inte oroa dig för så mycket, acceptera förändringar och se misstag som erfarenheter. Ta itu med eventuella rädslor och fobier. Stress beror ofta på att man inte är nöjd med sig själv som person och att man ställer för höga krav på sig själv. Försök att sänka kraven, acceptera dig själv som du är och se till att få tid till saker och personer du tycker om. Avslappnande sysselsättningar som till exempel att läsa en bok, lyssna på musik, laga mat, promenera eller pyssla i hemmet kan hjälpa dig att varva ner, tänka positivt och stanna "ekorrhjulet". Om du inte kan få bukt med dina problem på egen hand, bör du överväga professionell hjälp.

Kommentarer
Postat av: Nisse Pettersson

Jag fick detta svar av stressdoktorn:
Du lever i riskzonen till vad som är hälsosamt. Fundera på vad du kan göra för att förhindra att din situation förvärras. Lägg in fler tillfällen i vardagen då du bara ägnar dig åt något lustfyllt, gärna tillsammans med andra.

Simma lugnt simpa och god jul!

2006-12-20 @ 16:02:17
Postat av: Helena

Tantens råd är att; inte ha för höga krav på dig själv. Man måste inse att ens ork är begränsad men att den också är en resurs. Behandla resursen väl! Ge dig själv mer egentid, gör mer av det som är nyttigt för dig, lev nära livet här och nu och försök skapa din dag. kram.

2006-12-21 @ 07:48:07

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback