Carpe Diem

Vaknar vid 12tiden av att jag klibbat fast vid Fredrics muskulösa rygg, Lakanet som jag tidigare haft som täcke har förvandlats till nåt som nu liknar en manlig Indisk huvudbonad, även kallad turban.
Ser mig om i det kvava illaluktande lilla rummet. Sofia är redan försvunnen, eller har aldrig kommit hem.
Blickar förbi Fredric ut i Vardagsrummet där Emma ligger och sover sött.
Jossan lyser med sin frånvaro, allt man ser i hennes säng är en tom flaska Ruschkinov.
Jag kravlar mig upp ur hålet som blivit mellan madrasserna och lägger mig i Sofias säng.
Somnar om i nån kvart och känner mig reda att hosta upp dagens första slemmboll....
När jag är färdig i badrummet så släpar jag mig in i köket och meckar iordning 2 feta dagobertmackor med dom saftigaste tomaterna Spanien nånsin skådat..
toppar med lite olivolja och fyller upp ett glas vatten ur den 8 Liter stora dunken.
Sätter mig i badenbaden stolen på balkongen, solen skiner som vanligt och det är folk runtomkring det lilla torget som bildar en korsning, en väg går ner till stranden och den andra går upp mot staden.
Från 11e våningen ser dom små människorna ut som hober med små fötter.
Sveper i mig det varma vattnet och glider in i den heta lägenheten.
Packar en liten strandkasse, 1bok, 1handduk, solskyddsfaktor 20 och luftmadrassen tar jag under armen.
Dubbel luftmadrassen som Fredde och jag köpte gick sönder för 4dagar sen, den höll i 24timmar. Ganska imponerande.
Tar Hissen ner till Bottenplan, den tar ungefär en halvminut och det känns som om den kommer att göra det för sista gången VARJE GÅNG!
Glider 100m i mina Flipp flopps *flipp flopp flipp flopp* för att sen lägga ner madrassen på den heta sanden. Lägger iordning min handduk och springer ner i vattnet för att dyka rakt ner i det varma inbjudande blåa havet som smakar underbart salt..
Ända sen jag var liten har jag älskat saltvattnet, Det kan jag väl tacka min Ma & Pa för, det gick inte en sommar utan att vi bilade ner till medelhavet och njöt av solen, havet och maten. Och jag minns känslan av att trä på mig mina simfötter och spotta i cyklopet för att göra det immfritt, Bita tag i snorkeln och likt en fisk simma ut i det stora blå sör att hitta nya platser.
 
När jag efter 20 minuter tvingar upp mig själv ur vattnet har mina fingrar fått russinform men återfår snabbt sin form i den heta solen.
Slår upp min bok och läser vidare på kapitel nitton:
FBI agenten har precis blivit kidnappad och intvingad i den stulna bilen.

Magen börjar kurra vid 16tiden och jag packar ihop mina grejer och går upp till strand duschen och lägger iordning påsen och madrassen vid sidan av duschen och börjar duscha av mig.

Kommer upp i lägenheten och folk är vakna och en del har kommit hem efter nattens äventyr.
äter lite mat och går sen ut för att softa och busa lite på balkongen.
2 timmar senare är det dags för en lång och behövlig Siesta.

Vaknar upp och lägenheten är nästan tom på folk, går ut en sväng med Fredric för att köra lite "hackiesack"
Efter 2timmars lek kommer vi hem och duschar och gör oss iordning för kvällens äventyr.
Välkommen till Magaluf, det bästa i livet är gratis.

Kommentarer

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback