Hey u need a ride?

Åkte från stockholm mot Nyköping, hade hämtat en bil från Arlanda som skulle till Skavsta.
Efter vagnhärad såg jag en bil som stod vid vägkanten och rök med varnings blinkersen igång.
ett par km senare såg jag en mörk klädd snubbe gåendes i väg grenen, Jag nitade instinktivt och tänkte
*Fan jag som hade en så bra mellantid*
Öppnade dörren för den "mörka"mannen och sa :
Hej jag heter Simon, hoppa in!
Han hoppade in och presenterade sig som Anders och tackade så mycket för att jag stannade,
Han verkade inte vara väldsbenägen eller knarkfull så jag spann iväg längs E4an.
Han bodde i Norrköping och hade 20kr på fickan så jag tänkte att den här snubben behöver lite "fredagstur"
Och jag är det helgon som ska ge honom det! Simon the saint !

Körde i alldeles för hög fart mot Nyköping samtidigt som han försökte läsa tågtidstabellen från Nyköping.
När vi efter 27minuter kom fram till avfarten sa han att nästa tåg går om 2timmar tyckte jag återigen synd om honom.
Körde under järnvägsbron och ser ett tåg komma förbirusandes, och skriker till Anders:
Håll i dig där är ditt tåg!
han svarar nervöst efter att jag har växlat ner och kör mot rött!:
Vi hinner aldrig,,,
jorå sa jag....

tvärnitade framför stationen och han svamlade om att allt han hade att ge mig var hans ynka 20 lapp,
behåll dom och spring till ditt tåg nu:
ropade jag.
Han hoppade ur och sa:
Om jag nånsin träffar dig igen ska jag belöna dig rikligt!



Den har man hört förut tänkte jag:
senast var för ett par år sen när jag hade lämnat min Nissan 200 i linköping och åkte hem med en tom biltrailer.
såg en bil som stod vid siddan av E4an.2 personer irrade runt och jag stannade naturligtvis och inom loppet av 5minuter hade jag vevat upp deras bil på flaket och skjutsade dom och bilen till norrköping!

inget har kommit på posten än, men jag antar att det är bra Karma  =)

Kommentarer
Postat av: lellel

omg!

du måste va snällast i världen nismo!

2006-09-15 @ 21:47:26
Postat av: Bulba

Du e en snäll själ du Simon !

2006-09-15 @ 22:45:59
Postat av: Sälen

vad säga?? såå simon!
jag instämmer och understryker med en uppsjö av superlativ!
nu kommer simon säga *äsch då* men många här på bloggen håller nog med mej att det trotts allt är såna som simon som ser till att värden fungerar!

2006-09-16 @ 01:26:34
Postat av: simon

Äsch då

Postat av: evilhoney

Kan man annat än älska en sån som dig? Tack för att du tittade förbi på jobbet igår, gav en liten guldkant på min annars sätt tråkiga kväll. *kram på sig*

2006-09-16 @ 13:50:11
Postat av: Pintos

Kan du ge mig lift till El Salvador, det börjar bli mucho kallt i El Sweden....
Gracias!!!!

2006-09-17 @ 19:35:41

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback