Brumm brumm

Om jag blir stoppad av en Polisman, borde jag kunna kräva följande:
--Blåser jag i alkomätaren ska fan snuten också få blåsa i mätaren!!!
Och det är ju ganska viktigt att polisen är nykter i tjänst, Tex om dom ska skjuta någon med sin picka...................................Eller kör  för fort med Snutbilen......................
själv så kör jag gärna nykter !! 





Hittade ett helt gäng med annonser när jag sökte på fyllesvin

Polis körde rattfull i tjänsten

En polisman i Eskilstuna har åkt fast för rattfylleri - när han körde en civil polisbil i tjänsten.

Det var i juli som polismannen stoppades i en trafikkontroll. Testet gav utslag och polismannen misstänks nu för rattfylleri av normalgraden.

- Rattfylleri är alltid allvarligt, men det är extra allvarligt när det handlar om en polis eftersom vi är satta att upprätthålla lagen, säger Johan Norrman till Eskilstunakuriren.
Publicerad: 2007-08-11

En till liten
skrivelse

Polis körde rattfull - får behålla jobbet

En polis i länet körde rattfull och omhändertogs vid en kontroll norr om Växjö i måndags kväll.

Polisen hade 0.24 promille alkohol i blodet och har erkänt brottet.

Hans fall kommer att behandlas vidare vid åklagarkammaren i Växjö men polisledningen gör i nuläget bedömningen att han kan arbeta vidare som polis.

Hans arbete innebär inte yttre tjänst och han var inte i tjänst när han omhändertogs.


Straffet för rattfylleri är böter eller fängelse högst sex månader.
(eller tvingas arbeta som polis resten av ditt liv)


Kommentarer
Postat av: Markus


Lackar satan på alla nyktra idioter.

2007-08-15 @ 10:10:20
Postat av: Björnen

Alla kan vi ha en dålig dag :( Inte för att det berättigar lagbrott. Men så vitt jag vet är även poliser människor.
Rattfylla är INTE rätt hobby!

Postat av: saint

Hette han patrik ?

2007-08-16 @ 10:28:37

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback