Ölballe

-Hej o välkommen Till Hertz Biluthyrning.

*Hej jag vill hyra en bil när jag lämnar in min bil på service. Jag tänkte lämna in den 19e September

-Ja det ska vi boka in åt dig

*Jag skulle vilja boka en Ford S-Max.

-Tyvär så finns dom inte i våran Vagnpark, den bilen vi har är volvo XC90 som är 7 sitsig, finns även galaxy.

*Så ni har ingen S-Max?

-Nej den finns inte med i vårat sortiment.

*Så hur gör jag om jag vill hyra en sån?

-Vet faktiskt inte

*Kan man låna av Verkstaden?

-Ja det finns ju bilförsäljning här så är du intresserad av att köpa en sån skulle det nog gå.

*Tror du att jag får låna en S-Max

-du borde kontakta en säljare för Ford.

*Men tror du verkligen att jag får ha den i 2 veckor?

-Kan inte svara på det. 

*Så hur tycker du att jag ska göra?

- *tystnad*   Jag vet faktiskt inte hur du ska kunna hyra en S-Max????

*ok *klick*

-*mumlar trevlig helg* till INGEN!!!!!  för han la på i örat på mig!!! 

 


Kommentarer
Postat av: Björnen

Haha! Är det inte underbart att jobba med folk!
Ingen dag är den andre lik, hahaha!

Postat av: Björnen

Som svar på ditt SMS. INGET är omöjligt för mig! :D
Kom precis hem och tänkte blogga lite själv...men det gör man inte utan att kolla läget hos min vänner ;)
Puss gubben!

2007-08-17 @ 14:39:45
URL: http://nalle77.blogg.se
Postat av: Nisse Pettersson

hehe jag kan ärligt säga att jag inte saknar hertz :)

2007-08-17 @ 15:03:19
Postat av: Björnen

Förresten...var kom Ölballen in i bilden? ;)

2007-08-17 @ 15:10:23
URL: http://nalle77.blogg.se
Postat av: Simon

Det är ju fredag ;)

2007-08-17 @ 15:45:10
Postat av: Achwell

Vad är egentligen en ölballe. Jag vet bara att vad det än är så borde din otrevliga kund fått en sån uppkörd där solen inte skiner...
Kram

2007-08-17 @ 16:04:56
URL: http://axelatwork.blogspot.com
Postat av: Soffy

Michael är den typen du älskar att hata.
Han är alltid på gott humör och har alltid något positivt att säga.
När någon frågade honom hur han mådde svarade han:
"Om jag mådde bättre hade jag varit tvillingar".
Han var en naturlig inspiratör.
Om en av de anställda hade en dålig dag var Michael där och talade om för
den anställde hur man kunde se positivt på situationen.
Jag blev nyfiken av att se detta, så en dag gick jag bort till Michael och
frågade honom:
"Hur lyckas du?"
Michael svarade:
"Varje morgon vaknar jag och säger till mig själv: du har två val idag.
Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dålig t
humör. Jag väljer att vara på gott humör.
Varje gång det sker något dåligt, kan jag välja att vara ett offer Eller
att dra lärdom av det. Jag väljer att dra lärdom av det.
Varje gång någon kommer ock klagar hos mig, kan jag välja att acceptera
deras klagan eller jag kan välja att peka på de positiva sidorna i livet.
Jag väljer de positiva sidorna i livet.
"Säkert, men det är inte fullt så enkelt", protesterade jag.
"Det är det", svarade Michael.
Livet handlar om val. När du tar bort allt runt omkring är varje situation
ett val. Du väljer hur du vill reagera på situationen.
Du väljer hur folk skall påverka ditt humör.
Det är du som väljer om du vill vara på bra eller dåligt humör.
Till syvende och sist är det ditt val hur du lever ditt liv.
Jag funderade över vad Michael hade sagt. Strax därefterlämnade jag
företaget för att starta eget. Vi tappade kontakten, men jag tänkte ofta på
honom när jag gjorde ett val i förhållande till livet, istället för att
bara reagera på det.
Många år senare hörde jag att Michael var inblandad i en allvarlig olycka
med ett fall på 20 meter från en radiomast. Efter 18 timmars operation och
flera veckor på intensiven, blev Michael utskriven från sjukhuset med
skenor längs ryggen.
Jag träffade Michael ca sex veckor efter olyckan. Då jag frågade honom hur
han mådde, svarade han: "Om jag mådde bättre skulle jag ha varit
tvillingar. Vill du se ärren?"
Jag avböjde erbjudandet om att se ärren, men frågade honom om vad som
försiggick i huvudet på honom under olyckan. "Det första jag tänkte på var
på min ännu ofödda dotter", svarade Michael.
"Så medan jag låg på marken mindes jag att jag hade två val. Jag kunde
välja att leva eller jag kunde välja att dö. Jag valde att leva".
"Var du inte rädd? Blev du inte medvetslös?" frågade jag.
Michael fortsatte: "Ambulanspersonalen var fantastisk. De sa hela tiden att
allt kommer att gå bra. Men då de rullade in mig på akutmottagningen och
jag såg uttrycken i läkarnas och sjuksköterskornas ansikten, blev jag
vettskrämd. I deras ögon stod skrivet: "Han är döende". Jag visste att jag
måste göra något.
"Vad gjorde du då?", frågade jag.
"Nå, det var en sjuksköterska som skrek frågor till mig", sa Michael.
Hon frågade om jag var allergisk mot något. "Ja", svarade jag.
Läkarna och sjuksköterskorna stannade upp medan de väntade på mitt svar.
Jag tog ett djupt andetag och ropade: "Tyngdkraften".
Genom deras skratt sa jag till dem: "Jag väljer att leva. Operera mig som
om jag var levande, inte död".
Michael överlevde tack vare läkarens skicklighet, men också på grund av sin
fantastiska inställning.
Jag lärde av honom att varje dag kan vi välja att leva fullt
ut.Inställningen är, trots allt, allt.
"Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina
bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga".
Egentligen är dagen idag den morgondag som du bekymrade dig för igår.
Ha en bra dag och var glad!

2007-08-17 @ 23:27:36
URL: http://soffys.blogg.se
Postat av: Beyonce

Ja, vad säger man...suck!
Soffy; Den historian är värd att tänka på.

2007-08-17 @ 23:41:44
Postat av: Sarah

Visst är det roligt med såna kunder :) Jag är snart tillbaka till vardagen så då slipper du sakna mig ;)

2007-08-18 @ 02:56:21
URL: http://color.blogg.se
Postat av: linda

man skulle kunna tro att även du har packat väsckan och flyttat till norge. fast här är det mina svenska vänner som står för trögheten ;P kram vännen!

2007-08-18 @ 18:38:31
URL: http://godisens.blogg.se
Postat av: Cajsa

Av ren erfarenhet ska man skita i när människor är otrevliga eller beter sig illa. Killen hade säkert en dålig dag

2007-08-18 @ 20:26:35
URL: http://www.littlemisscarrie.blogg.se

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback