Jul igen

Precis när jag hade gett upp hoppet att människan kan vara god.

Min dag började ganska bra förutom att jag vaknade på en soffa kl 06:00 med nacken i ett grepp som hade gjort Hulk Hogan impad
image576
I can fly! taget ur ett avsnitt av Heroes

Vaknade upp lite sent som vanligt, tog mig till hemgårdskiosken och tog en morgonmacka med tillbehör (macka kaffe cigg)  Åkte samma väg som jag åkt nu i nästan 2år nu E4 Norrut, Var ganska lugnt med trafik men de vanliga
""jag kan bara köra 120km/h i vänsterfilen""finns som vanligt där för att slöa ner min medelfart.
Kom till jobbet nån minut försent men det var en lugn och harmonisk fm. Allt som inte stämde var en bil som parkerat på P-platsen för bilar som ska hyras ut, här på Bromma är det ganska ont om P-platser pga Av att den ligger i facking Stockholm, asså snubbarna vet inte ens vad dom ska göra med all snö!!
Tog Regnr på bilen och började leta upp ägaren för att ge dom en rejäl smisk ^ ^
Fick efter mycket ringande till div avstängda mobiler bla ett gammalt nmt (010) nummer

En dam svarade (hur visste jag med säkerhet att det var en dam? (hade ju lixom hennes personnr))
Och jag förklarade att jag var väldigt besviken på deras totalt respektlösa parkering på våra väl behövda platser.
(Ja jag höll mig lugn och tänkte på alla julklappar jag inte får i år)
Damen förklarade att det var hennes man som hade fått hjärnsläpp och hon höll med om att han var en klant som borde veta bättre! Vi talade en bra stund och skojade och skrattade gott, hon bad om ursäkt en sista gång och jag svarade att det gör inget hon har det ju värre som måste leva med honom, vi har ju bara hans bil parkerad här. Hon öppnade ännu en "burk skratt"


Dagen flöt på och när det började närma sig att packa väskan och kamma mohikanen för att äta julbord med Hertz Stockholm kom det fram en man och tog i hand och förklarade att det var han som var den beryktade felparkeraren och bad så hemskt mycket om ursäkt. Han insisterade med att köpa en present och sprang iväg till Pressbyrån, Kom tillbaka med den fetaste asken dom hade och bad om ursäkt ännu 1gg Jag tackade och bockade, bad honom att köpa en ännu finare till sin fru och så önskade vi varandra en god jul.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du borde fan få ett pris för det där! Hoppas det smakade. Kram på dig

2007-12-06 @ 19:08:07
Postat av: Lilla jag

De är svåra att hitta, men de finns på riktigt...

Postat av: evilhoney

Åh, vilken mysig story. =)

2007-12-07 @ 07:13:16
Postat av: Beyonce

Fint. Det finns trevliga människor i alla fall....

2007-12-07 @ 12:15:33

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback