Chamonix

Beställde igår en flygresa, Skavsta <--> Bergamo, Italien. därifrån hyr jag en bil och åker till den lilla mysiga byn Chamonix.  Ska bli så skönt att än en gång bli påmind att mina benmuskler inte pallar för alperna!  Men för att se snygg ut i pisten ska dom nog orka med en sista gång.
Den 27e Januari 2007 lyfter mitt flyg! 

Men den 27e Januari är också förintelsens minnesdag.

Den 27 januari 1945 befriades Auschwitz från tyskarna av den röda armen. Över 1 mille judar dödades. Utöver det hundratusentals romer, homosexuella, polacker m.m
Ett par tusen fångar som hade lämnats kvar i lägret överlevde.

chamonix

chamonix frankrike, snö på berget och bärs o croissant i byn

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller backarna varma för dig gubben, kör inte vilse i mörkret bara!! See you soon!!!

Postat av: Daniel

Du vad hände med resan till sälen då?

2007-01-15 @ 23:19:45
Postat av: Beyonce

Kan du förklara vägen för mig sen? Ska göra samma lilla tripp som du typ 1 vecka senare...

2007-01-16 @ 01:08:19
Postat av: Carina

Jätte jätte jätte avundsjuk... =)

2007-01-16 @ 11:29:55
Postat av: Maria

Ska du lämna oss?? Inte för alltid väl?? Puss på dig från your friend at Alpha... :)

2007-01-19 @ 20:45:31

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback