Mercy kill

I helgen åkte jag hem till lilla nypan och min adopterade familj. Dom ville åka ner på stan och shoppa lite, Men eftersom det var röd dag på lördagen så var inte ens åhlens öppet. Allt utom Coffé hose by George var stängt!    Som vanligt hade jag lagt i för mycket pengar pga att jag hatar parkeringsböter mer än vad jag hatar mig själv på söndags morgonen efter en hård helg. Vi hade parkerat i garaget under gallerian, och var på väg nerför trappen och ser en man som står redo för att betala "djävulen" för att få ut en P-biljett.
Jag tar fart och skuttar ut igenom dörren och landar bredvid honom och säger:
-Hej hej, du kan ta min biljett jag har en hel timme kvar på den.

Mannen som är i 45års åldern och ser ganska alldaglig ut, stirrar på mig genom sina stiliga glasögon, han överväger om han ska klappa till mig eller om han ska skälla ut mig för att jag överhuvudtaget tilltalar honom utan att ha ens ha delat bastu eller gått på samma hockey match!   Han förblir tyst och stoppar ner kreditkortet som tydligen inte fungerade, börjar skramla efter mynt.

Jag upprepar mig ifall han inte hörde:
-Du kan ta min biljett helt gratis alltså!

han rör inte en min, fortsätter irriterat vända på sina smutsiga svenska enkronor.
Jag lackar äntligen ur och börjar prata väldigt fort och argt, tackar för samtalet efter en ramsa som nog hade låtit bättre på finska eller rysska!
Lite längre bort står hans son vid bilen och jag frågar om han är i sällskap med mannen därborta, han nickar och får fram ett litet svagt kväk.
Jag beklagar sorgen och sätter mig i min svarta bamse Volvo XC90 och river sönder biljetten i små molekyler som tom hade gjort det svårt för pissmyror att bygga "stack" av dom.  Backar ut och gör ett ganska lyckat försök att skrämma upp den lilla lama svenska duon som stirrar med öppen mun och glömmer nästan bort att kasta sig undan när jag sladdar förbi!

Synd om hans barn o fru som får "smaka" på hans vrede dag efter dag efter dag!



Kommentarer
Postat av: Teo

Simon, du är allt bra lättretad... ;) Men jag gillar dig ändå! Puss!

2007-01-08 @ 21:49:32
Postat av: Anonym

Svenskar är kräk, tacka vet jag hetlevrade slovener... puss

2007-01-08 @ 21:54:59
Postat av: Simon

Han var ju hemskt otrevlig! klart man blir lite upprörd!! ;)

Postat av: Carina

Dumma gubbe...=)

2007-01-08 @ 23:35:23
Postat av: evilhoney

Så gär det när man försöker vara snäll...

2007-01-09 @ 07:06:49
Postat av: Mikey the Saint

Lyllos dina kommade knattar som får njuta av DIN vrede !! hahaha

2007-01-09 @ 08:30:40
Postat av: MiC - CarlssoN

Fan hände en sjuk grej när jag skulle betala parkering en dag härom veckan, kom framm nån jävla pundare och började vifta med sin biljett framför näsan på mig medans han skrek SKARU HA BILJETT GUBBE !? SKARRU !? försökte ignorera honom och tillslut gick han, blev lite rädd, sen försökte han backa över min son med sin stora bil, men som tur var han jag dra undan honom i rättan tid.

Usch var e sammhället på väg.?
Mvh

2007-01-09 @ 08:49:05
Postat av: Naturlig fiskolja med vitaminer och magnesium

Simon. Du borde inte köra bil.

2007-01-09 @ 09:06:30
Postat av: Beyonce

Du är i alla fall snäll som erbjuder din biljett Simon!

2007-01-09 @ 17:48:22
Postat av: Karin

Ja fnittrade av din dagbok, men när ja läste kommentarerna, så asgarvade ja... =)

2007-01-11 @ 12:08:25
URL: http://litens.blogg.se
Postat av: Sandra

Om om och om igen så bevisar du din godhet mot alla medmänniskor.....synd att dom inte fattar de.......

2007-01-11 @ 15:08:47
URL: http://xsandra.blogg.se

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback