Stress med 2 S

Tisdagen började dubbelt så bra som den dagen vars namn vi inte nämner,  morgonen här på Bromma börjar alltid med stress!  och därför Presenteras stressstegen i samarbete med Vårdcentralen:

Steg 1 Stressen över att lägga sig i tid!
För att få mina 8h måste jag sova vid 21:00 alltså måste jag gå o lägga mig halv nio, Jobbigt läge eftersom jag då endast varit hemma i 2h

Steg 2 klockan är nu 05:30 och jag borde gått upp för 30 minuter sen.

Steg 3 Det börjar snöa och trafiken flyter inte på längre, helt plötsligt åker jag i 60km/h på motorvägen

Steg 4 Alla som jobbar i Stockholm bor gärna i Trosa/Vagnhärad och åker på E4an med en jämn och fin ström, alla dessa bromsljus får mig att kräkas mentalt. Södertäljebron är nästa flaskhals.

Steg 5 I "Kurvan" är första stoppet och ingen vet som vanligt varför dom stannar,

Steg 6 Segeltorps påfarten och sen är det som om dom 90skyltar som sitter uppe automatiskt delas med 3.

Steg 7 Filen som man helst ska ligga i för att ta sig mot Bromma är full och rinner sakta fram i max 10km/h

Steg 8 Har precis kastat mig in framför nån polsk lastbilschaufför som kört hela natten från Trelleborg och hans koks har precis tagit slut så han är lite lagom "ryssberusad" han ligger nu i röven på mig och hotar mig med sina stora helljus.

Steg 9 Filen som återigen leder till djävulens landningsbana är full, inte alls lika full som den polska lastbilschauffören körandes för mafia bolaget
Heisterkamp. Men för att spara tid gör jag som jag alltid gör, gasar och kastar mig in i filen precis innan den delar upp sig.

Steg 10 Telefonen ringer 07:00 ! och så börjar dagen i ett tempo som il tempo gigante skulle bli rädd för.


Kommentarer
Postat av: Teo

Lycka till idag kompis!

Postat av: Pontus

Hur är läget egentligen? Tycker att du låter lite bitter de senaste inläggen. Läs denna så kommer du nog inse att det finns dem som har det jävligare: http://www.blocket.se/vi/14660368.htm?ca=15_s
Kram

2008-01-09 @ 11:46:28
Postat av: Teo

Öh! Nu är du till o med sämre än mig på att uppdatera. Har du inget att dela med dig av eller? =)
/T

2008-01-13 @ 19:04:25
URL: http://blog.tedde.se
Postat av: c

Jag är nog tyvärr helt och fullt benägen att hålla med min bror i hans kommentar. Fast av mig får du flera kramar

2008-01-14 @ 18:20:30
URL: http://www.littlemisscarrie.blogg.se
Postat av: nicc

jag lider med dig. jag har fixat gång avstång till skolan kolla på bloggen får du se.

2008-01-14 @ 21:41:31
URL: http://nicc.blogg.se/sappo

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback