Café Tomten

Sitter på "Tomten"  och filosoferar.  Helgen har varit väldigt tung och jag är helt tom. Så djupt som jag sov inatt har jag inte gjort på hela år 2010. Sitter en samling äldre Östermalms gubbar vid bordet bakom mig och fy fan vad roligt! Vilka sköna farbröder, vilka historier!  Varenda gång jag kommit in på bageriet sitter dom i sitt hörn (den lilla bögiga hunden sitter på en egen stol). Värre kackel än en söndagsfika! Nu kom det en till farbror och han stal en av mina stolar. Jag sa varsågod. Han tittade inte ens på mig. Tog stolen och satte sig med sina "homies" nu sitter stolfarbrorn stolt på sitt stöldgods och beställer bakelser åt böghunden.  Nu sitter den andra och skryter om att han har haft tre NEJ FYRA Volvo duetter! Mycket att skryta om! Min pappa hade Fem! Den tredje mannen jobbar som advokat och försöker samtidigt berätta en historia om ett "case" han har om en kvinna som försöker få vårdnaden om sin 3månaders baby. Problemet är att pappan inte tycker samma sak och bor i canada. Inte nog med det nu kommer nån mormor in i storyn. Farbrorn med böghunden protesterar och har hakat upp sig på babyn och sitter o gaggar:-var bor babyn då? Då kommer den fjärde in och pratar bromsklossar till hans Bentley! Lite titt som tätt ringer mobiltelefonerna och gamla människor med mobiltelefoner är ju för söta. Haha synd att ni inte hört det här live!  Bästa måndagen på länge! Och ändå har jag en känsla av att det kommer bara bli bättre =)


Kommentarer

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback