efter mer än 1 timmes bilkö började jag närma mig st Eriksplan o...

DSC00833
efter mer än 1 timmes bilkö började jag närma mig st Eriksplan och lägenheten. Allt jag kunde tänka på var pasta från Angelas och en varm dusch. Efter 2varv runt kvarteren insåg jag att det inte fanns en enda parkering även fast jag hade en liten mormors bil *Ford Ka*

Precis utanför min port fanns det en lucka som kanske hade passat en mc men absolut inte en bil! Taskigt ögonmått i kombination med en livlig fantasi resulterade i att jag gjorde ett försök. Rattade runt och började backa och insåg snart att det kommer gå, men inte utan en "bump" lr fem.
Medans jag Rattade, backade, körde framåt och svor, helt plötsligt ser jag en snubbe som står på trottoaren och leendes tänker nåt i stil med "det där går aldrig". . .
Men med 2 cm framåt 2cm bakåt, om och om igen skulle jag bevisa att han hade fel. Vid nästa rattning ser jag hur en tjej ställt sig framför snubben och tittar på "showen" med glatt humör.
Kliver ur bilen som ser ut att ha blivit ditlyft av en kran! Grym parkering säger tjejen och går fnissande därifrån.
Flytta till norrland muttrar jag och går in i min port.

Kommentarer
Postat av: evilhoney

Du är ju så duktig vännen, finns vilja och liiite plats så går det, om inte annat så med våld o vaselin ;)

2006-10-23 @ 11:54:35

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback