Kapitalet

När jag började på mitt jobb januari 2004 tyckte jag att lönen var lite låg, men det skulle ju gå snabbt att höja så fort jag visar vem jag verkligen är! 
Mer än 2,5år senare har min löneutveckling varit 1.6%!!!  det är EXAKT vad förbundets minimum är, och medel är runt 3-4.
då undrar jag kära medmänniskor om ni tycker detta är rimligt?  JA svarar ni  !! jasså läs först igenom deras lönepolicy så ska vi se vad ni tycker!!!

Lönen


Grundprincipen är att lönen ska värderas utifrån:
· Prestation (arbetstakt, flexibilitet, kvalité) och arbetsresultat mot mål
· kompetens (utbildning, arbetslivserfarenhet)
· förmåga att ta egna initiativ
· ansvar (budget-, resultat-, miljö- och/eller personalansvar)
· samarbetsförmåga (social kompetens)
· marknad och företagets förutsättningar

tydligen så saknar jag alla dessa "skills" eftersom jag tjänar lika mycket som en sommarjobbande snoris.

men håll i er här kommer det riktigt roliga!

Målsättning

· Öka engagemanget och intresset för det som främjar företagets mål.
· Stimulera motivationsgraden till arbetet.
· Utgöra en drivkraft för utvecklingen av de anställdas kompetens och arbetsuppgifter.
· Att lönesättningen ska stimulera till produktivitetsökning och ökad konkurrenskraft.


Om ni tycker detta är illa?  lyssna!!
 jag har samma lön idag som en vän inom företaget hade som ingångslön!!
FÖR 3 ÅR SEDAN!!!!
men hon är nog bara lite bättre än mig
 
Om jag får sparken och blir tvungen att gå på A kassa får jag 1000kr mindre varje månad
är detta sunt?  perfekt kan jag jobba svart 1dag i månaden och få ut MER än i dagsläget!!

Det är dags att fundera över din situation Simon, fortsätter du trampa vatten och slåss med tigrar kommer du tillslut ,,,,,,,,,,,  GÅ UNDER!




Kommentarer
Postat av: Mikey the Saint

hihihi .. shiny happy people !! själv har jag FET lön räknade ut att jag fick 18 % lönehöjning på 1 år hahaha .... BYT JOBB !!! RYCK UPP DIG !! SLUTA PIP !!!

2006-10-06 @ 10:18:27
Postat av: beyonce

Ta en sån Yalla med kärleksmak så känns det nog bättre sen. Kram.

2006-10-06 @ 22:47:54
Postat av: Jim

haha.. byt jobb eller bli chef..*S*

2006-10-07 @ 01:22:37

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback