Politik

Har alltid undrat hur det kommer sig att en människa kan vara mer värd än den andra?
Kan ha med pengar, Makt, Flashiga polare, coolt jobb, kändisskap, snyggt svall i håret eller helt enkelt född på fel plats vid fel tid. Jag är förmodligen en lat jävel eftersom jag inte gillar sättet man blir behandlad på av div maktinnehavare men ändå inte gör något konstruktivt och kämpar. Istället skiter jag it och kör på med min Anarchy stajleee. Alla politiker ljuger o bedrar men det verkar som om folk glömmer bort det vid valtider! Det e ju ganska självklart att dom ljuger när dom "säljer sig" för 4år av makt! Det är ju inte direkt att polisen kommer o tar dom om dom ljuger o bedrar när dom väl kommit till makten!  Från början är nog alla politiker inriktade mobbade kids säkra på att dom vill förändra världen och göra en insats för sitt land, MEN sen när makten kommer in får dom hybris och ser sina mobbares ansikten framför sig när dom leker med sina (läs MINA) miljoner! 

Önskar ibland att jag hade levt på 60talet och hängt med på Hippie tåget.,.,.,.,  Peace Love n understanding!

image637


PS Axel  är den enda äkta politikern i Sverige/Världen/Tellus, men han är ju också en underbar människa som inte hycklar om att "dom" ljuger, men han kommer gå över till den mörka sidan när hans tid kommer!!!  Beware!

 

Kommentarer
Postat av: Axel

Tack... tror jag...

2008-04-16 @ 10:32:44
Postat av: Simon

Du tror rätt =)
Grattis till nya jobbet och resan ^^

2008-04-18 @ 00:54:33

Knulla inlägget här:

Namn:
Jag glömmer dig aldrig!

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback